Авіоніка - Спеціальність 173 - НАУ

12 квітня у Всесвітній день авіації та космотавтики було урочисто відкрито меморіальну дошку Голезі Миколі Лукичу

12 квітня у Всесвітній день авіації та космотавтики було урочисто відкрито меморіальну дошку Голезі Миколі Лукичу НАУ (1914-2012), ректору Київського інституту інженерів цивільної авіації у 1954-1975 роках, видатному українському ученому у галузі механіки, члену-кореспонденту НАНУ, д.т.н., професору, громадському діячу.

       1938 року з відзнакою закінчив Київський авіаційний інститут, одночасно — льотні курси, пілот IV              класу.       Направлений у Харків на авіаційний ремонтний завод. Лютим 1939 нагороджений значком          «Відмінник        Аерофлоту».

       В часі Другої світової війни разом з заводом евакуйований до Алмати. 1942 року переведений                  до Актюбинська, головний інженер авіаційного ремонтного заводу.

      1944 року керує організацією у Дніпропетровську нового авіаційного ремонтного заводу, випускається      продукція для фронту, керівником заводу працював до 1948. За забезпечення ремонту літаків і двигунів      у   короткий термін нагороджений орденом «Знак Пошани» та медаллю «За трудову звитягу», в 1946 —      медаллю «За доблесну працю у Великій Вітчизняній війні 1941—1945 років».

      Липнем 1948 року направлений в Київ, де організовує та керує новим авіаційним ремонтним заводом.      З   1950 року разом з працівниками Інституту будівельної техніки АН СРСР проводив дослідження в            галузі трибології (науки про тертя та зношування) — по цій роботі захистив кандидатську дисертацію.

      З вересня 1953 працював в Київському інституті інженерів цивільної авіації — завідувач кафедри              технології ремонту авіаційної техніки, з січня 1954 — ректор інституту.

      З 1977 року — директор Науково-технічного центру «Триботехніка» НАН України, займався                        проблемами   космічної галузі в площині підвищення довговічності та надійності роботи машин та                механізмів.

     Займався науковим дослідженням експлуатації, ремонту та довговічності машин, вивчав теорію                 схоплювання, явища фретинг-корозії.

В його науковому доробку понад 300 праць, 4 монографії.

Як педагог підготував 30 кандидатів та докторів наук.

 

 

Новини кафедри